środa, 5 grudnia 2012

Krąg


Tytuł: Krąg
Autor: Sara B. Elfgren, Mats Strandberg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 576
Data wydania: październik 2012


" Małe, otoczone gęstymi lasami miasteczko Engelforts. Sześć dziewcząt właśnie rozpoczęło naukę w liceum. Nic ich ze sobą nie łączy, każda z nich jest inna. Na początku semestru w szkolnej toalecie znalezione zostaje ciało martwego ucznia. Wszyscy podejrzewają samobójstwo, wszyscy z wyjątkiem tych, którzy znają prawdę... Pewnej nocy, gdy na niebie pojawia się czerwony księżyc, dziewczyny spotykają się w parku. Nie wiedzą jak, ani dlaczego się tu znalazły. Odkrywają, że drzemią w nich tajemne moce, a ich życiu zagraża niebezpieczeństwo... Aby przeżyć, muszą działać wspólnie, tworząc magiczny krąg. Od tej chwili szkoła staje się dla nich sprawą życia i śmierci…"

 Zaczyna się dość zwyczajnie. Poznajemy sześć dziewczyn, które właśnie rozpoczęły naukę w liceum. Każda z nich jest inna. Mamy tutaj przykładną uczennicę, szkolną gwiazdę, ofiarę szkolnej przemocy, dziewczynę w stylu emo, jak również taką, która zmaga się z zaburzeniami łaknienia. Pozornie nic je nie łączy. Sytuacja zaczyna się komplikować, kiedy to jeden z uczniów liceum popełnia samobójstwo, a dziewczyny dowiadują się, że są Wybrańcami, którzy mają walczyć ze Złem.

Na pierwszy rzut oka książka wydaje się typową młodzieżówką. Autorzy przedstawiają problemy typowe dla nastolatków, a zachowanie dziewczyn niekiedy przyprawiało mnie o ból głowy. Na szczęście chwile te nie były częste. Bardzo duża zaletą książki jest stopniowanie akcji. Zaczyna się powoli, potem nabiera rozpędu i trzyma czytelnika w napięciu, aż do samego końca. Jest trochę magii, jest trochę miłości, ale autorzy poruszają również takie kwestie jak narkotyki czy przemoc. Owszem powielają niektóre schematy ( czy nic Wam się nie kojarzy z Wybrańcem, który ma uratować świat? :) ), jednakże jest też kilka wątków, które są dość oryginalne. Kolejnym plusem jest klimat książki. Mroczny, tajemniczy, bez zbędnej cukierkowatości obecnej teraz w większości książek dla nastolatek.

Mam małe trudności z oceną tej książki. Wydaje mi się, że nastolatki będą nią zachwycone. Co do nieco starszych czytelników mam wątpliwości. Ja przeczytałam, podobała mi się, ale chwilami wydawała mi się banalna i nieco naciągana ( może to z racji mojego wieku?:P ). Tak czy inaczej książkę polecam i myślę, że jednak sięgnę po jej kolejną część.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz