sobota, 29 czerwca 2013

Fiszki obrazkowe

      Ostatnio zakiełkowała we mnie potrzeba odświeżenia  wiedzy z języka angielskiego. Liceum skończyłam dość dawno, studia nie aż tak, żeby nie pamiętać co nieco, jednak zauważam, iż brak kontaktu z językiem sprawia, że zapominam najprostsze rzeczy. Będąc niedawno w Szkocji miałam problem ( aż wstyd się przyznać) w porozumieniu się ze sprzedawczynią w księgarni. Stwierdziłam : Koniec!! Trzeba powtórzyć słownictwo. Pełna zapału zabrałam się za przekopywanie słowników, testowanie różnorodnych kursów multimedialnych i całej masy podręczników, które w sposób lekki i przyjemny miały mi pomóc w odświeżeniu języka. No i co? No i nic... Owszem, przypomniałam sobie to i owo, jednak nie ukrywam, że po pewnym czasie większość zdobytych informacji znowu wyleciała mi z głowy, a nauka słówek z podręczników stała się po prostu nudna. Aż tu nagle wczoraj, przez czysty przypadek, odkryłam coś, co mnie zaciekawiło. A mianowicie : fiszki obrazkowe.

Są one wydawane przez wydawnictwo Cztery Głowy i przyznam, że bardzo zaciekawiła mnie ta pozycja. Przede wszystkim są inne. Znacząco różnią się od zwykłych szarych fiszek, których wygląd i ilość ( w szczególności ilość) przyprawiają mnie o ból głowy i na wstępie zniechęcają do nauki.


W chwili obecnej wydawnictwo oferuje cztery zestawy fiszek na poziomie A1 i A2 ( przeczytałam, że w planach jest jeszcze gramatyka i kolejne poziomy słownictwa). Tytuły poszczególnych zestawów to: Everyday Life, World and Travel, Human Being, Work and Education. Wydaje mi się, że fiszki mogą być używane zarówno przez tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z angielskim, jak również przez osoby chcące przypomnieć sobie to i owo. Przyznam, że propozycja wydawnictwa Cztery Głowy zaciekawiła mnie na tyle, że dzisiaj wybiorę się do księgarni i obadam na żywo jak to wygląda:) Być może się skuszę:)



A wy co myślicie na temat fiszek obrazkowych?? Może ktoś z Was już próbował?


5 komentarzy:

  1. Fajnie tutaj

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartosz Ptasznik9/17/2018

    Fiszki obrazkowe są jednym z elementów wspierających naukę języka angielskiego i moim zdaniem nie można tylko i wyłącznie na nich polegać. Fajny jest kurs biznesowego języka angielskiego https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-business-english gdzie uczymy się samych przydatnych nam rzeczy występujących w codziennej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że tego typu fiszki doskonale pomagają nauczyć się języka obcego. Ja próbowałam fiszek do nauki języka włoskiego https://www.jezykiobce.pl/35-wloski/s-1/chce_korzystac_z-fiszki/categories-wloski i byłam bardzo zaskoczona jak szybko przyszła mi nauka nowych słówek czy zwrotów. Takie pomoce dydaktyczne są wręcz obowiązkowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie kiedy mówimy o fiszkach to jest to bardzo fajny dodatek jeśli chodzi o naukę języków obcych. Jak dla mnie także dość ważne jest to aby moje dzieci już uczyły się języka angielskiego. W artykule https://rodzinazeszczecina.pl/2020/09/28/gdzie-poslac-dziecko-na-lekcje-angielskiego/ bardzo fajnie opisano to gdzie wysłać nasze dzieci na lekcje języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń