środa, 11 kwietnia 2012

Godzina czarownic. Tom 1.

        Twórczość Anne Rice ciekawiła mnie od dawna. I jak to zwykle bywa w takich przypadkach nie mogłam się zebrać ,aby przeczytac którąś z jej książek.Niedawno dostałam w prezencie cały cykl o czarownicach z rodu Mayfair i uznałam, że czas najwyższy aby poznać twórczość tej autorki.

         "Godzina czarownic" jest książką rozpoczynającą historię nowoorleańskiej rodziny czarownic Mayfair. W zasadzie już od początku książki poznajemy postacie, które są kluczowe dla całej historii. Są nimi Rowan Mayfair i Michael Curry. Rowan po śmierci swojej matki przybywa do Nowego Orleanu i tutaj zaczyna poznawać historię kobiet z rodziny Maifair. Kobiet silnych, posiadających niesamowite wpływy oraz pozostających w tajemniczych stosunkach z Lasherem - demonem, który od pokoleń towarzyszy kobietom z tej rodziny. Nie wszystkim kobietom ,  tylko wybranym, tylko tym , które mają w sobie dośc mocy ,aby go ujrzeć. Nie wszystkie jednak cieszą się z tego dziedzictwa.....Stella opłaciła to śmiercią, Deirdre szaleństwem, Co czeka Rowan?

             Książka zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Co prawda jest to dopiero wstęp do dalszej historii ale sprawia on, że już natychmiast chcielibyśmy wiedzieć wszystko. Autorka doskonale przedstawia czasy, w których dzieje sie historia, jak również raczy nas spora dawką wiedzy na temat znaych filmów, malarzy i pisarzy. Wszystko to jest jednak, tak umiejętnie wplecione w historię rodu Maifair, że nie nudzi czytelnika, a tylko zachęca do dalszego poznawania ich dziejów.Kiedy sięgałam po pierwszą pozycję Anny Rice nie byłam pewna czy autorka przypadnie mi do gustu. Teraz jestem przekonana, że zdecydowanie tak będzie!

Ocena: 9/10

1 komentarz:

  1. jakiś nowy blog dodaje do obserwowanych . Narazie żadnej z prezentowanych książek nie czytałam. Czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń